torsdag 15 september 2011

Tiden går långsamt när man har tråkigt

Har legat i soffan heeela dagen idag, för det är då det gör minst ont i foten, när jag ligger ned och foten är upphöjd. Ändå gör det ont precis hela tiden. Visst jag ska inte klaga, för det hade ju kunnat blivit betydligt värre. Till exempel när jag låg där på marken var jag ganska glad att Toppen inte spratt till igen och klev direkt på mig. Kunde ju fått en hov rätt i magen om jag hade haft otur. Så om jag tänker efter hade jag jävligt tur ändå. Och hälsenan är hel i alla fall, den gick ju inte av, för då skulle jag inte kunna röra foten upp och ned. Dock så har den väl blivit lite skadad bara, så jag ska nog ta det lugnt ett tag. Aj vad ont det gjorde att sitta upp med foten nedanför kroppen! Men jag börjar vänja mig nu, det gör ont konstant hela tiden.

Mamma har varit så gullig så hon har köp Ben och Jerrys till mig. Så jag ska väl sitta och tröstäta det sen.

Tiden gå så himla långsamt. Det är annat när man är sjuk på riktigt, då vill man ju bara ligga och sova hela tiden. Men när man har gjort illa foten så här så vill man ju göra saker, för man är ju frisk i kroppen och klar i huvudet. Men man kan inte för det gör så otroligt ont. Så det har varit skittråkigt att bara ligga hela dagen och inte kunna göra nåt, typ behövt hjälp så fort jag bara ska på toa eller nåt. Men det är ju sånt som händer. Är glad över att jag har ganska stark och tålig kropp och skelett ändå. För jag har aldrig brutit ett ben aldrig haft ett hål i nån tand. Och jag har inte gjort illa mig så mycket. Hade det varit nån annan som var i min sits nu hade den kanske haft en krossad häl eller nåt. Man vet ju aldrig.

Nu ska jag få tiden att gå fortare på nåt sätt. Kolla facebook och sånt, vänta till klockan är 20 så jag kan kolla på teve, och äta glass!

Går nog inte på skolan imorn, jag kan ju knappast gå och dra nån kärra med skit om jag knappt kan stödja på foten. Och sånt man gör vid stalltjänst. Så jag sjukanmäler mig då så får jag se om jag klarar av att åka in till engelskan. Får se hur foten mår imorn, för jag ska ju ta mig till bussen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar