torsdag 16 februari 2012

Nu bloggar jag!

Okejdå, nu bloggar jag bara för att alla bara tjatar hela tiden, haha!

Kan ju börja med att berätta min dag. Det började med att jag klev upp(nehe?), väl uppe så läste jag igenom det sista till provet. Tog en kopp te, en ipren och knarkade nässpray tills det var dags att gå till bussen. Idag har jag mått rätt så bra ändå! Undra om det är iprenens förtjänst?
På skolan så började vi med att ha stalltjänst, mockade skit på ren svenska, och gjorde allt som hör till. Sen gick vi upp och redovisade våra arbeten. Och hon som vi redovisade för är ju bra rolig hon! För varje som redovisade blev det kortare och kortare, för hon sa till alla att, nej det har dom innan redan sagt, det kan du hoppa över. Så ja, hon är bra rolig. Man gör ett arbete som man inte ens får redovisa klart, men ja jag ska väl inte klaga haha.
Sen var det lunch, korv och potatis. Kunde väl inte få i mig så mkt, gissar på att jag var nervös inför provet.
Och sen kom det vi alla fruktat! PROVET!
Det var väl runt 15 sidor långt. Och när vi fick höra att gruppen innan hade suttit i 2½ timme och skrivit så blev man ju som lite nervös. Dock kändes det som att det gick rätt bra, jag satt väl kanske i 1½ timme om inte mindre. Hoppas verkligen det gick bra! Får reda på resultatet imorgon!
Sen gick vi ner och red en stund. Jag fick Glamour, och det kändes verkligen som det gick jättebra! Hon gick fint tycker jag. Men det var ju min åsikt ;)

Sen efter skolan så for jag hem till mamma, tog nån macka för att överleva fram till middagen. Sprang till stallet för att göra iordning Parad. Sen for vi till Vålbacken för att rida lite. Jag red massa volter och övergångar. Vill få han lite mer kvick i starten, eller ja, han ska vara mer vaken, haha. Och jag måste verkligen fortsätta att öva på volter med han. Han vill gärna gå lite i sidvärtes genom hela volten, och kan inte riktigt dom böjande hjälperna. Men då har jag nåt att öva på i alla fall!
Både jag och Carina tyckte att han såg/kändes jättefin idag. Han var rätt pigg och ville verkligen arbeta. Om det beror på att han tyckte det var kul eller att jag hade sporrarna på mig är jag inte säker på. Men jag hoppas det är för han tycker det är kul, och det tror jag nog! Idag ville han verkligen arbeta! Så härligt!

Sen kom jag hem igen då. Då fick det bli lite middag, pitabröd. Muums! Och till efterrätt hade Anneli bakat kärleksmums. Favoriten! Och sedan middagen har jag mest suttit vid datorn. Läser bloggar som vanligt osv.

Ja det blev ett rätt så långt inlägg! Så nu har ni det ni läser ett tag framöver då, haha. Nej jag ska ta tag i bloggandet snart, haha. Men jag har ju så mycket annat att göra! Eller? Nej men det gäller att prioritera!

Nu till exempel tänker jag sova. För sömn är det som bokar förkylningar bäst! Godnatt med er! :)

2 kommentarer:

  1. Men satan vilket långt inlägg :P Och du får inte skriva såna där svåra häst-ord heller, fattar ju inte vad du menar :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du får ta och lära dig då ;)

      Radera