onsdag 8 februari 2012

Är det såhär det ska va?

Det känns som att alla som fyller 18, eller har varit 18 ett tag, för dom gäller bara krogen. Kommer jag med ett förslag som att ha filmkväll eller liknande. Bara hitta på nåt kul, nej då dumförklaras jag ju. För alla ska ju såklart på krogen. Jag som inte är 18 än tycker väl att det är helt normalt att man kan dra ihop lite folk och bara umgås en fredagkväll. Men det går tydligen inte. Jag hoppas verkligen jag inte blir så när jag fyller 18. Eller jag tänker inte bli så, för jag vet själv hur det känns att vara den enda som sitter hemma om kvällarna. Även om man är 18 måste man väl kunna umgås som normalt folk? Eller vart är världen påväg? Törs man inte umgås med folk nykter eller? Jag vet inte vad problemet är egentligen. Jag ville bara få ur mig lite tankar nu.

Men nu ska vi se det från den positiva sidan, jag blir ju jävligt stark som ensam iaf. Jag bryter inte ihop längre. Förut var det skitjobbigt, men nu förtiden laddar jag så glatt ned mina filmer och buffrar upp med chips i min ensamhet. 
Okej visst, alla är ju inte på krogen varje helg. Men det känns som att dom som är på krogen får en bättre gemenskap, och att när en helg utan utgång kommer, så har dom för vana att ringa samma personer.
Det kanske inte är såhär på riktigt, men det är så jag känner i alla fall. Det är så jag uppfattar allt. Känner mig lite bortglömd, eller så känns det som att jag befinner mig nånstans mittemellan. 
Ääh, jag vet inte. Ni behövde inte läsa det här inlägget.

Imorn har vi bara ridning, sen slutar vi. Och då ska jag ut och rida med Carina. Har inte träffat henne, eller ridit hemma på typ 2 veckor, så det ser jag verkligen fram emot! Har faktiskt saknat henne lite! Och hästarna såklart :)
Övningskörde i 1½ timme med pappa idag efter skolan. Det gick bra, och det var kul! Haha, det är faktiskt roligt att köra med pappa. Han gör det till en rolig upplevelse! Man kan typ köra på en 70-väg då han säger typ 10 meter innan en korsning "hööööger". Knappt så man hinner stanna, men fan vad jag skrattar. Idag var det dessutom halt ute, och han säger då som vanligt att jag ska tvärnita och känna hur halt det faktiskt är, haha.



3 kommentarer:

  1. Jag finns ju här natt o dag! Men du tar ju aldrig tummen ut röven och säger att du vill hitta på något ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja ;) Det är inte dig jag skriver om ^^

      Radera
  2. Jag brukar vara den som gillar hemmakvällar med chips och dipp :)
    Så då är vi två^^

    SvaraRadera