tisdag 30 augusti 2011

Women usually love what they buy, yet hate two-thirds of what is in their closets.

Funderar ut vad jag ska ha för kläder imorn. Jag är en sån som vanligtvis bara tar nåt som ligger överst i garderoben på morgonen när jag vaknar. Orkar oftast inte bry mig så mycket om vad jag tar på mig, haha. Men idag ska jag faktiskt ta fram lite till imorn. Och sen ska jag försöka göra det varje dag. Vilket kommer bli svårt men. Utmaningar är alltid bra. Och jag kanske kan sova lite längre på morgonen då. Bara en kort stund, men det kanske har betydelse. Har en känsla av att jag typ kommer må illa imornbitti. Brukar göra det när jag inte är van att gå upp så tidigt.

Hade ju en period förut, som varade i säkert flera månader. Då jag inte kunde äta frukost på morgonen, för jag mådde så illa. Också tänkte jag att det kanske blir bättre om jag pressar i mig nåt litet ätbart bara. Men då kom det bara upp igen. Jag är en sån som är jätterädd för typ ätstörningar och sånt. Så jag försökte äta fast jag inte var hungrig. Eller fast jag höll på att spy. Det var en hemsk period faktiskt. Började gå ner i vikt och fick panik. Så då fick jag in en dålig vana att äta typ godsaker hela kvällarna. För då höll jag vikten. Och den vanan sitter i. Så jag har blivit ett godismonster. Och den vanan kommer bli svår att bryta, men jag ska börja försöka snart.

Men en dag så bara slutade jag vara illamående typ. Och nu kan jag bli det bara ibland när jag kliver upp tidigt. Ingen visste varför jag var illamående, men vi tror det är för jag är trött och har typ lågt blodsocker innan jag äter. Också äter jag nåt som gör att blodsockret går ner ännu mer så spyr jag. För det gick bra om jag tog typ nån sockerbit först. Ja vi får se hur det går imorn.

Nu ska jag cykla iväg och sola solarium en sväng :) Fuska lite, även fast det typ inte funkar på mig :P

1 kommentar: