söndag 28 augusti 2011

It never gets easier, you just go faster

Har cyklat två mil med Marielle idag. Hon tvingade med mig, även fast jag både hatar att cykla och har träningsvärk i både låren och rumpan. Mitt enda krav var att det inte skulle vara nån uppför, men det sket sig ju ganska snabbt. Hela vägen hem var det ju motvind också. Usch, vad jobbigt det är att cykla. Hatar det verkligen. Men ja visst det är väl bra träning, så jag lär väl aldrig bli av med den här förbannade träningvärken.

Jag borde stretcha nu. Man ska ju göra det inom en halvtimme efter man har tränat annars är det ingen mening. Och för varje gång man glömmer att stretcha och får träningsvärk så blir muskeln kortare. Det lär väl vara därför jag är så ovig på alla sätt. För jag får jättelätt träningsvärk och jag glömmer alltid att stretcha, speciellt efter jag har ridit. Så nu innan jag glömmer det så ska jag göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar