lördag 27 augusti 2011

Show me your horse, and I will tell you who you are

Har varit och ridit med Carina idag igen. Både Crusse och Parad såg verkligen spöken överallt! Crusse är ju alltid skittöntig när det gäller vattenpölar. Så vi tjurar alltid på och går igenom alla vattenpölar vi hittar. Och Parad går bara på som ingenting. Men idag när Crusse tog ett skutt över en vattenpöl och Parad kommer efter. Ja då blev vattenpölen verkligen skitläskig. Så han slog på en tvärnit med mig. Haha, skithäst. Men jag satt ju kvar iaf.

Och Parad är ju så rolig, för han vet vart vi brukar typ trava och galoppera och sånt. Så idag när vi kom upp på ängen där jag brukar galoppera. Då hann jag ju inte ens börja trava lite lätt innan han började studsa åt alla olika håll. Så det var ju bara att släppa efter lite på tygeln så blev det race haha. Men han är så snäll så han skulle ju aldrig slänga av mig eller så. Utan efter nån sekund så kommer han på att det kanske inte ska gå så fort, utan skärper till sig.

Jag har ju världens träningsvärk sen lårgången också. Men man ska väl träna bort träningsvärk va? Var i alla fall ganska jobbigt för benen när Parad höll på att krångla hela tiden också. Så nu får jag väl mer träningsvärk.

Sen tog och solade lite solarium. Också skulle jag ju hämta cykeln hos mamma och cykla hem till pappa. Men det var ju ingen luft i däcken så jag fick dra cykeln hela vägen. För hemma hos pappa kan man pumpa den. Så jag ska säga till han att göra det sen.

Nu ska jag ta och sminka mig lite tror jag. Känner sig mycket fräshare med smink på, haha. Och jag funderar på att följa med till momma och moffa ikväll också. Får se hur jag gör med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar