lördag 14 januari 2012

Dag 5

Jag har nog inte bara en person som betyder mycket för mig. Utan alla jag träffar berör mig rätt mycket. Dock har jag några som har förändrat mitt liv rätt mycket. Tänkte berätta om några. Kommer inte kunna skriva om alla, så känn er inte bortglömd om jag inte skriver om er.


Marielle
Hon är min bästa vän och har varit det ett bra tag. Hon betyder såklart mycket för mig och jag vill inte förlora henne.

Klassen
Vore det inte för att dom jag umgås med i klassen är så himla roliga personer, så skulle jag nog inte vara kvar i skolan idag. Jag har legat på gränsen att bryta ihop och bara skita i skolan så många gånger, för jag har sån prestationsångest. Men tack vare att vi har så kul många skoldagar, så flyter det på ändå. Och jag orkar faktiskt kliva upp på mornarna.

Familjen
Familjen betyder ju alltid mycket för en. Hur många gånger jag än säger att jag hatar min syster och mina föräldrar så kommer dom alltid betyda sjukt mycket för mig. Jag har börjat tänka på om jag nu ska flytta till Göteborg. Då är det väl familjen man saknar mest, för det är trots allt dom man har spenderat mest tid med under hela sitt liv. Så tro det eller ej, jag tror jag kommer sakna att bråka med min syster när jag flyttar.

En person som faktiskt har fått mig att kämpa på med skolan är ju våran mentor Ann-Sofie. Jag tycker att hon är värd att nämnas, för hon har blivit som klassens lilla extramamma. 

Sen har vi ju Alexander, som är rätt ny inkommen i mitt liv. Men som jag har kunnat prata rätt mycket med i mina depp-perioder. Så han är verkligen värd att nämnas. Han börjar betyda rätt mycket för mig, ju mer tiden går.

Vill faktiskt nämna Kristian också. Han kommer alltid betyda mycket för mig. Även om jag inte har några känslor för han längre, och vi aldrig träffas. Men han har påverkat mitt liv mycket, och fått mig själv att känna mig mer värdefull, och att jag faktiskt behövs. Och sen är det väl så att första kärleken är lite mer speciell, eller så. 

Vill även nämna Carina som jag får rida hos. Hon är verkligen underbar som låter mig rida hur mycket jag vill, och hjälpa till där i stallet hur mycket jag vill. Hon är även en rolig ridkamrat, och vi pratar verkligen om allt när vi är ute och rider. Vi har så kul och har så härliga ridturer när vi är ute! Hon är underbart snäll och hjälper mig med det som har med hästar att göra.

Okej det här blev ett långt inlägg, och jag var tvungen att fälla en tår när jag tänkte på att snart är det studenten. Tänk efter studenten så vill jag flytta till Göteborg, och folk kommer flytta åt alla olika håll, tänk om man aldrig mer träffas?! Visst kommer jag hälsa på här, men dom som flyttar åt nåt annat håll då?


Dag 01 - En nytagen bild
Dag 02 - Min favorit bok/böcker
Dag 03 - bloggar jag läser varje dag
Dag 04 - 4 bilder som gör mig glad
Dag 05 - En person som betyder mycket för mig
Dag 06 - Fem sidor som jag är inne ofta på
Dag 07 - Tio sanningar om mig
Dag 08 - Någon jag saknar
Dag 09 - Två dagar jag längtar efter
Dag 10 - Fem bilder från ett minne 2011
Dag 11 - Två saker jag inte skulle klara mig utan
Dag 12 - En bild från när jag var liten
Dag 13 - Min favorit film när jag var liten
Dag 14 - Tio saker jag gillar att göra
Dag 15 - Mina favorit dagar på året
Dag 16 - Min favorit låt
Dag 17 - Vad jag vill bli när jag blir stor
Dag 18 - En sak jag gör varje dag
Dag 19 - Två favorit smycken
Dag 20 - en bra musikvideo
Dag 21 - En bild jag tagit som betyder någonting
Dag 22 - En bild som är över 1 år gammal
Dag 23 - En bild som är tagen i staden där jag bor
Dag 24 - En bild som inte är tagen i staden där jag bor
Dag 25 - En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna
Dag 26 - Tre filmer jag sett och gillat
Dag 27 - Tre saker som finns i mitt rum
Dag 28 - En sång som får mig att må bra
Dag 29 - En bild på mig och en kompis
Dag 30 - Två saker som händer mig ofta
Dag 31 - Favoritdjur
Dag 32 - Något jag vill göra just denna sekund
Dag 33 - Någonting jag saknar väldigt mycket
Dag 34 - Tre saker jag ska göra innan detta år är slut
Dag 35 - Någon/några som betyder mycket för mig
Dag 36 - Favorit klädesmärke
Dag 37 - En shopping affär du gillar
Dag 38 - En färg du gillar 
Dag 39 - Favorit klädsel
Dag 40 - En bild på ditt rum

1 kommentar:

  1. Kommer alltid vara här :) Och du betyder självklart jätte mycket för mig med!

    SvaraRadera