torsdag 29 mars 2012

Spinkig/Fet

Okej såhär tycker jag nu. Man kallar ju inte folk för fet om dom är överviktig ellerhur? Jag tycker att ordet spinkig använder man inte på en smal person. Jag tycker det är lika illa. Jag har blivit kallad "spinkig" flera gånger. Och det är inte alls nå kul. Spinkig känns som ett negativt ord att använda, och det känns inte alls bra.

Man skulle ju inte gå fram till en överviktig person och säga att den är fet och äter så mkt. Men till en smal person kan man säga att den är spinkig och att den borde äta mer.
Vissa personer har kanske kämpat för att bli smal och verkligen inte kan äta mer för den går upp i vikt så lätt. Och vissa kanske äter hur mycket som helst och går inte upp i vikt. Man vill ändå inte bli kallad spinkig. Det är hur jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar