onsdag 19 september 2012

Spruuutor

Idag fick jag reda på vad jag måste ta för sprutor....
Först måste jag ta mot TBC, och det är ju obligatoriskt. Och innan man får ta den så måste man göra nåt test på armen för att se så man inte har det. Så det blir ju ett extra stick det...
Sen rekomenderar dom att vaccinera sig mot hepatit b. Och då tyckte jag det var lika bra att göra det, men då tar jag både a och b på samma gång, så har man dom liksom. Det är sammanlagt 3 sprutor...
Sen har jag ju inte tagit mot livmoderhalscancer heller. För när alla i klassen fick ta det så fick inte jag för jag var ett år yngre, så då ska jag ta den också när jag väl håller på. Och det är väl typ tre sprutor sammanlagt har jag för mig. Så 7 sprutor plus minst ett extra stick.
Har jag föresten sagt att jag är spruträdd? Höhö
Ja, jag börjar en sjuksköterskeutbildning och är spruträdd. Tänkte övervinna mina rädslor. Men trodde inte att det skulle gå till såhär, genom att ta massa sprutor i början såhär. Jaja, det går nog bra!

Nu ska jag sova en kvart, sen blir det middag. Körv och rotmos. Goda grejer de!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar