onsdag 5 september 2012

Having a good time

I måndags så började ju jag i skolan. Sjuksköterskeprogrammet på Mittuniversitetet här i Östersund. Jättetrevlig klass, och vi har kul! Nollningen hade jag helt glömt bort innan jag började, haha. Superkul när man ska gå runt med ett pannband i två veckor.. Näe kanske inte, men resten är ju kul! Har dock inte precis tid att gå på allt hela tiden. Dom har ju fixat aktiviteter varje kväll. Ikväll till exempel ska det vara lekar och sånt utomhus, och sen ska dom iväg och festa. Kändes inte så lockande då det är väldigt kallt ute. Så jag åker på buggträning i stället!

Har precis suttit och beställt massa böcker. Närmar mig 2000 kr nu på bara böcker... Men jaja, det är väl värt det antar jag. Tänk dom som inte har några pengar då! För inte har man fått studiebidrag än heller. Tur jag hade jobbat lite så jag hade fått lite lön iaf.

Nu väntar jag bara på att det ska bli middag, såg att det skulle bli god mat! Så då ska jag göra en matlåda också, till imorn :)

Ja det är mycket som är annorlunda när man går från gymnasium till högskola. Ingen lunch får man heller, haha! Man är nog fan bortskämd på grundskolan och gymnasiet. Då får man ju allt, nu får jag betala för allt som man har tagit förgivet förut, som böcker och lunch, osv.

Ni får ha det så bra, så får vi se när jag skriver nästa gång! Har ju så mkt att göra nu för tiden, är ju van att bara slappa! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar