tisdag 5 mars 2013

Typ sant

Hard Work Required To Look Good

Den här är ju lite rolig. För så är det ju. Alla idealbilder man ser på tjejer så ska dom bara vara smal, medan killar måste ha massa muskler. Och ändå tjatar folk om att det är tjejer som mår så dåligt över alla skönhetsideal. Ja, det är så roligt med skönhetsideal hit och dit. Alla ser det utifrån sig själv.

En sak jag har tänkt på är att nu är det inne att säga att det är fult att vara smal och fint med former. Och ja jag tycker väl också att det är fint med former, men jag som inte kan få dom där populära formerna hur mycket jag än äter är inte jag fin då eller? Klart jag är. Alla är fina i sin egen kropp, man ska inte försöka bli så mkt som nån annan. Det känns som att skönhetsidealet har blivit tvärt om nu, men det är det ingen som reagerar på. Det är mer accepterat att säga till nån att den är för smal eller anorektiker än det är att säga att nån är tjock. Säger man att nån är tjock så får man väl hela världen emot sig.
Jag ser fulla facebook med bilder som dom här:
 
Och jag blir så arg.

Jag har en bekant som nyss har gått ner säkert 50kg minst i vikt, och jag tyckte hon passade jättebra som lite rundare, hon var mycket finare så faktiskt, men all cred till henne som lyckades med att se ut som hon ville.

Alla som trivs i sin kropp är fina, punkt slut!

1 kommentar:

  1. Jävligt bra skrivet! Du har bra synpunkter och det är alltid härligt att se när någon genomskådar sådana bilder. Du har en human syn och det är vackert.

    SvaraRadera