tisdag 26 juni 2012

En bra dag!

Vad hände egentligen?
Först vaknade jag ju av att jag har fått tid för uppkörning och uppskrivning. Glad över det så klev jag upp och åt frukost. Segade på och halvsov i soffan. Sen fick mamma besök av en kompis. Satt och fikade lite med dom ett tag. Och vi pratade massa om jobb och om skolan jag har sökt. Och då ringer det nåt konstigt nummer, jag tänker bara att fan det är nån jäkla försäljare, men jag svarade ändå. Då visar det sig att det är en tjej som säger att jag har sökt jobb hos dom. Och det har jag, en ridskola nere i Göteborg. Hon var jättetrevlig, och hon hade pratat med min referens(Carina) innan. Och allt lät jättebra. Hon sa att hon ju var tvungen att gå igenom alla andra 150 ansökningarna, men hon hade fastnat för min ansökan så hon var tvungen att ringa upp. Men hon skulle höra av sig om en vecka, och då kanske hon ville att jag skulle komma ner till Göteborg för att träffas face-to-face. Så det lät himla lovande!

Sen hinner jag bara babbla en massa till mamma om hur glad jag var, så ringer telefonen igen. Och då är det en som vill att jag ska komma på arbetsintervju imorn. För dom sökte nån som kunde vikariera på ålderdomshemmet här i brunflo som jag har sommarjobbat på.

Då kunde jag knappt tro mina öron. Fatta vad kul! Men jag är lite nervös inför intervjuen imorn, eftersom jag aldrig har varit på en förut. Men det ska nog gå bra, så länge jag är mig själv!

Happyface
Håller alla tummar och tår för att jag får båda jobben :)

2 kommentarer:

  1. Behöver inte hålla nå kroppsdelar, finns ingen annan som är bättre lämpad för jobben :)

    SvaraRadera