onsdag 5 oktober 2011

Okej hej på er

Tjena. Jag har fortfarande träningsvärk efter dansen i måndags, illa jag vet.

Nu sitter jag och dunkar musik samtidigt som jag spelar wordfeud mot Marielle, samtidigt som jag bloggar, samtidigt som jag chattar. Fullt upp helt enkelt. Dock borde jag göra en powerpoint som ska vara klar på fredag. Men vafan en timme borde jag kunna skjuta upp det. Tur att jag har köpt choklad så jag har nån belöning, annars blir inget gjort haha.

Idag hade vi temadag på skolan, det handlade om alkohol och droger och tobak och sånt. Först fick vi träffa fältis, det var ganska intressant faktiskt.
Sen var det en tant som pratade om tobak, hon var inte så duktig. Med tanke på att till och med jag blev sugen på en snus som hon pratade om melonsmak osv. Ett misslyckande från henne. Men annars var det intressant att veta all skit som faktiskt finns i en cigarett. Tycker inte om dom som röker runt omkring mig, med tanke på att jag också kan få cancer och allt det där.
Efter det fick vi se en film om vad som faktiskt kan hända på fyllan. Och att man ska tänka sig för innan allt man gör. Det var en sån film man grät åt.
Sen fick vi prata med två poliser, dock inte pär. Tråkigt nog, haha. Det var intressant. Jag visste till exempel inte att det var helt förbjudet att dricka i hela östersunds innerstad förutom på krogar. Till exempel får du inte stå och smutta på en öl i krogkön. Det visste jag faktiskt inte. Och typ att man får inte köra bil utan mål, typ finköra. Det är också förbjudet.
Då frågade vi ju hur det var på studenten när man åker flak. Man både dricker i stan och finkör. Men då sa dom att det är ju olagligt men att poliser kunde tänka lite vettigt ändå, och sen ville dom inte säga mer om det haha.

Efter lunch så skulle vi på bio. Det var också en snyftfilm. Usch, jag har fått gråta alldeles för mycket på senaste tiden. Igår fick vi ju se en film också som var hemsk.

Men det har varit en lärorik dag i alla fall! Bra skola som fixar sånt här ibland faktiskt. Det behövs nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar